Tuesday, November 20, 2012

Cucu TokYang and Tokwan!

Pernah dengar lagu...Anak Nabi?


Anak nabi kita, ada 7 orang, 
3 laki-laki, 4 perempuan, 
Khasim, Abdullah, Ibrahim , Fatimah, 
Zainab , Roqiyah dan Ummi Kalthum ..

Berinspirasikan lagu ni lah, Tokyang buat lagu untuk cucu -cucu tokyang. Cucu -cucu yang menjadi penghibur untuk Tokyang, cucu-cucu yang menyebabkan tiap hari Tokwan tak putus doa, minta panjang umur..dapat tengok cucu-cucu membesar depan mata !


Lagu yang Tokyang nukilkan ni, mengikut irama dan melodi yang sama macam lagu anak nabi, cumanya liriknya dah berubah...hehehe..versi Tokyang:-)


Cucu Tokyang Tokwan ada  7 orang, 
1 lelaki, 6 perempuan, 
Maira, Qistina, Qaisarah , Liyana, 
Widaad, Wafa' dan Ahmad Hubayb..


Senyum panjang Tokyang kalau dengar cucu-cucu nak balik.  Merekalah buah hati pengarang jantung Tokyang dan Tokwan....apa saja untuk cucu!! Anak-anak Ummi suka sangat dengan Udang Goreng Tokyang... Berapa kali Ummi cuba buat, namun...hati cucu-cucu tetap terkenangkan "Udang Goreng Tokyang".Air tangan Tokyang yang penuh kasih sayang dah berjaya tambat hati cucu-cucu Tokyang. 


Cakap saja nak balik ke kampung,sudah cukup buat cucu-cucu Tokyang dan Tokwan gembira! 

Nak pergi joging dengan Tokwan la, nak makan udang goreng Tokyang la, nak jumpa sepupu lah...semuanya bila balik kampung :-)
Indahnya nikmat yang Allah berikan..Alhamdulillah:-)


Allah beri Tokyang dan Tokwan cucu yang ramai saban tahun...mungkin ada hikmahnya. Untuk lenyapkan kesunyian Tokyang dan Tokwan di kampung. Untuk berikan keceriaan di hati dan mata Tokyang dan Tokwan walaupun banyak dugaan, cabaran dan fitnah dunia yang harus ditempuh mereka. 



Allah beri anak-anak yang sentiasa dekat di mata dan dekat di hati Tokyang dan Tokwan. Alhamdulillah...Tokyang dan Tokwan tak pernah sunyi...sentiasa ada anak-anak dan cucu-cucu yang menemani di hujung  minggu...biarpun masing-masing bekeluarga..Ada yang jadi engineer, ada yang jadi pensyarah dan ada yang jadi guru...semua anak-anak  Tokyang dan Tokwan sentiasa ingat jasa, keperihan  Tokwan dan Tokyang menjaga kami.  

Alhamdulillah ..Allah letakkan menantu-menantu yang sentiasa membantu. Menantu-menantu yang tak pernah merungut dengan serba serbi yang Tokwan dan Tokyang adakan.. Malah kesemuanya sanggup berkongsi kasih sayang , tidak berkira dan sentiasa memberikan yang terbaik seperti kasihnya seorang anak terhadap ibu dan bapa mereka sendiri....Indahnya nikmat Allah!


Ya Allah, Kau berilah kekuatan kepada kedua ibu bapa kami, untuk mengharungi segala cabaran dan dugaanmu . Kaulah curahkanlah kasih sayang diantara kami . ..dan istiqomahkanlah kami untuk senantiasa berada dalam keadaan berkasih sayang.Ya Allah, jangan Kau biarkan diri  kami menentukan nasib diri kami sendiri , walau dengan kadar sekelip mata...Engkaulah sebaik2 penolong dan kepada Engkaulah kami hanya memohon pertolongan...Kuatkan iman kami semua agar sentiasa mendokong syariatMu, sentiasa mematuhi perintahMu dan meninggalkan laranganMu.

Ameen Ya Rabbal A'lamiin..!


No comments:

Post a Comment

try2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...