Tuesday, May 29, 2012

Malang Memang Tadak Bau ( Part 2)

Tadi aku kata hat pertama....xcident....

Part 2 pulak aku nk cerita...

Bila sampai di rumah..aku dapati letrik tadak.So , benda pertama aku buat adalah tolak balik main suis kat depan agar aku boleh tengok rumah dengan terang.

Ya....bagus..benda kedua aku buat adalah bukak peti ais dan tengok stok EBM aku. Seperti yang dijangkakan...12 storage bags yang mengandungi 12 oz stok ebm mencair. Jadi bila dikira...12 storage bags x 12 oz = jadi total 144oz susu yang rosak. So aku duduk bersila di depan peti ais selama beberapa minit sebelum dikejutkan husband***********PANG!! BARU SEDAQ**** dak dak...tentu sekali dia tak tampaq aku. imaginasi sahaja ...Ya..habes stok ebm aku. Rosak semuanya. Apa pon tarak.semua kena tauk dalam tong sampah.

Aku sangat sedih. Setiap hari aku pump di opis. Kadang sampai terketar2 aku selepas pump dek tak cukup air. Memang bila pump sangat lapar. Tapi nak buat macam mana. Nasik sudah menjadi bubur, dalam kes ni, susu beku telah menjadi cair. Aku sangatlah sedih ketika aku mengeluarkan stok susu dan memasukkan ke dalam tong sampah.



Then aku teruskan pula bukak bekalan yang maka ku bagi the night before. Ya...gulai ikan. I purposely suruh mak tapaukan untuk aku makan lunch time aritu..Orang selalu kata, the best food in the world is mom's cook. Ya btol ! 10 markah!! aku pun begitu...sangat sedap gulai rempah giling mak aku buat aritu sampai aku seniri minta nak tapau. Mak pun tapaukan satu tapawe untuk aku dan family. Tak gaduh nak masak dah....dan sebab aku terlalu sibuk uruskan report police etc di pagi aritu, aku lambat sampai ke rumah ....dan aku dapati gulai ikan pemberian ibuku itu sudah tidak elok nak makan...aku sangat sedih jugakk....tak dapat aku nak makan ....

************Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Raajiuu'n**********************
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...