Tuesday, September 20, 2011

A Day To Ponder

Doa antara dua sujud....


Firman Allah: "Mintalah...nescaya Aku Akan Perkenankan!":) Yok kita!!

✔ Rabbighfirlii (Tuhanku, ampuni aku)
✔ Warhamnii (Rahmati aku)
✔ Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
✔ Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
✔ Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
✔ Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
✔ Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
✔ Wa’fuannii (Maafkan aku)

Semoga kita memperbaiki cara berdoa dan berkomunikasi kepada Allah. Jangan kita menjadi seperti orang yang disebutkan dalam Surah Yunus, ayat ke-12:

“Dan apabila seseorang manusia ditimpa kesusahan, merayulah ia ditimpa Kami (dalam segala keadaan), sama ada ia sedang berbaring atau duduk ataupun berdiri; dan manakala Kami hapuskan kesusahan itu daripadanya, ia terus membawa cara lamanya seolah-olah dia tidak pernah merayu kepada Kami memohon hapuskan sebarang kesusahan yang menimpanya (sebagaimana ia memandang eloknya bawaan itu) demikianlah diperelokkan pada pandangan orang-orang yang melampau apa yang mereka lakukan.” [10:12]

No comments:

Post a Comment

try2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...