Wednesday, February 27, 2013

Ketika Cinta Bertasbih

Lagu ni ....memang banyak tinggalkan kesan dalam jiwa saya. ....Sebab tu saya kongsikan dengan anda semua..cuba hayati butiran lirik dia....Siapa lah kita tanpa cinta Yang Maha Cinta....

Tak sanggup rasanya mengkhianati Cinta Allah, ketika terlalu banyak nikmat yang kita terima kerana rahmat dan rahman Allah....Subhanallah!

Sifat Allah yang Maha Penutup (As-Sattar) yang menyebabkan saya masih punyai teman di muka bumi Allah,jika Allah bukakan aib saya..pasti ramai yang tidak mahu mendekati saya... terlalu banyak yang telah saya lakukan ...Allahu Akbar! 

Namun , kita selalu meminta-minta setiap hari pada Allah...walau ..kita secara sedar atau tidak...kita masih lagi boleh membaiki diri ke arah yang lebih baik ..sepertimana yang disyariat Allah...Hebatnya kasih sayang Allah !!!  MasyaAllah :-)




Ketika Cinta Bertasbih
Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padaMu
Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit
Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta

No comments:

Post a Comment

try2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...